🥙🥪کـافـه آشــپـزیـ🥪🥙🥙🥪کـافـه آشــپـزیـ🥪🥙، تا این لحظه: 3 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
عـلـاقـه مـنـدیـمـ بـهـ آشــپـزیـعـلـاقـه مـنـدیـمـ بـهـ آشــپـزیـ، تا این لحظه: 3 سال و 8 ماه و 6 روز سن داره

✨🍱کـافـہ آشــپـزیــے🍱✨

یہ آشپزخونہ کـوچـولـو

چیز کیک ژاپنی

1399/11/9 16:12
206 بازدید
اشتراک گذاری

من در عمرم،چیز کیک های بسیاری رو خوردم(از بس که دوست دارم!)

ولی چیز کیک ژاپنی یه چیز دیگست

حتما امتحان کنین

دستور های مختلفی هم داره اما من از این دستور استفاده میکنم

مواد لازم:

شکر 140 گرم (نقریبا سه چهارم لیوان)

تخم مرغ 6 عدد

کره 50 گرم

کرم تارتار ربع قاشق چایخوری (ضروری نیست)
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری (ضروری نیست)
پنیر خامه ای 250 گرم
شیر 100 میلی لیتر

آرد 60 گرم (تقریبا نصف لیوان)

نشاسته ذرت 20 گرم (حدود 2 قاشق غذاخوری)

وانیل یک قاشق چایخوری
طرز تهیه:

ابتدا پنیر خامه ای و کره و شیر را به روش بن ماری روی بخار آب می گذاریم تا کاملا یکدست بشه.

نکته : آب جوش به کف ظرف برخورد نکنه. فقط با بخار آب بن ماری بشه.

وقتی کره ذوب شد و مواد کاملا مخلوط شد، می گذاریم سرد بشه.

آرد و نشاسته و را با هم الک می کنیم.

وقتی مایه‌ی پنیری خنک شد، آرد و نشاسته را بهش اضافه کرده و فولد می کنیم تا یکدست بشه.

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم.

سفیده ها را در ظرفی جدا کمی می زنیم تا کف کند، بعد کرم تارتار را اضافه می کنیم.

با شکر اونقدر می زنیم تا کاملا ابری بشه و از ظرف نریزه.

بعد هم زرده ها و وانیل را که کمی با همزن دستی زدیم به مواد پنیری اضافه می کنیم.

در این مرحله می تونیم آبلیمو را اضافه کنیم.

مخلوط پنیر را به سفیده ها اضافه کرده و آروم  فولد می کنیم.

قالب را چرب کرده و کف قالب کاغذ روغنی میندازیم و دوباره چرب می کنیم.

اگر قالبتون کمربندیه یا ممکنه از گوشه هاش آب داخلش بره، حتما دور قالب را فویل بپیچین.

من یک تیکه فویل بزرگ رو روی سطح قرار دادم و قالب رو وسطش گذاشتم و بعد فویل رو دور قالب جمع کردم.

حالا قالب کیک رو توی یک ظرف بزرگ و مرتفع قرار میدیم و بعد توی فر میذاریم.
توی ظرف رو تا نیمه قالب آب جوش میریزیم (تا نیمه ارتفاع قالب چیزکیکمون. نه نیمه ظرف بیرونیش!!!)

قالب رو داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه به مدت یک ساعت و 10 الی یک ساعت و بیست دقیقه قرار میدهیم.

بعد نیم ساعت با در نیم باز تو فر می زاریم تا خنک بشه. سپس میاریمش بیرون و می زاریم کامل سرد که شد دو تا سه ساعت می زاریمش یخچال.

روی کیک را بوسیله شابلون با پودر قند و پودر پسته تزیین کنید.

نوش جان

پسندها (9)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

mahsamahsa
25 بهمن 99 14:06
سلام عزیزم وب خیلی خوبی دارین بهتون تبریک میگم 💜
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
سلام عزیزم
ممنونم نظر لطفتونه
طاهرهطاهره
4 اسفند 99 12:31
چه عالی خانووم هنرمند
منم عاشق آشپزی وقنادیم
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
نظر لطفتونه😇
چقد عالی😍
🐾💛🍋🍌خاطرات کوچیک سگ های نگهبانی من🍌🍋🐾🐾💛🍋🍌خاطرات کوچیک سگ های نگهبانی من🍌🍋🐾
5 اسفند 99 22:22
سلام با افتخار دنبال شدید. ممنون میشم دنیای هاپویی مت رو دنبال کنید
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
سلام گلم حتما
🐾💛🍋🍌خاطرات کوچیک سگ های نگهبانی من🍌🍋🐾🐾💛🍋🍌خاطرات کوچیک سگ های نگهبانی من🍌🍋🐾
5 اسفند 99 22:23
اگر هم حمایتی خواستید در خدمتم
یعنی اگه بخواین رایگان براتون تبلیغ
وبلاگتونو میکنم😇💟💟💟💟
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
ممنون عزیزم