🥙🥪کـافـه آشــپـزیـ🥪🥙🥙🥪کـافـه آشــپـزیـ🥪🥙، تا این لحظه: 3 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
عـلـاقـه مـنـدیـمـ بـهـ آشــپـزیـعـلـاقـه مـنـدیـمـ بـهـ آشــپـزیـ، تا این لحظه: 3 سال و 8 ماه و 6 روز سن داره

✨🍱کـافـہ آشــپـزیــے🍱✨

یہ آشپزخونہ کـوچـولـو

دونات خونگی پف دار

1399/11/8 14:11
361 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای 8،9 عدد دونات:

شکر 4 قاشق غذا خوری

کره به دمای محیط رسیده 50 گرم

تخم مرغ 2 عدد

نمک به اندازه نوک قاشق غذا خوری

مخمر 1 قاشق غذا خوری

شیر ولرم 1 لیوان(300 سی سی)

آرد 500 گرم

شکلات تخته ای و ترافل برای تزیین

طرز تهیه:

اول نصف لیوان آب گرم رو درون ظرفی مناسب بریزید و سپس یک قاشق مخمر به آن اضافه کنید و بعد یک قاشق چایخوری شکر را نیز اضافه کنید و هم میزنیم و سپس حدود 15 الی 30 دقیقه در محیط گرم نگه داری میکنیم

یک ظرف دیگر برداشته و 2 عدد تخم مرغ را در آن می شکنیم و با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن عوض شود و سپس 3 قاشق شکر و مقدار کمی نمک را اضافه میکنیم و دوباره شروع به زدن آن می کنیم ( حدود 3 دقیقه) و سپس کره به دمای محیط رسیده را اضافه میکنیم.

در این مرحله شیر ولرم را اضافه میکنیم و مقداری هم می زنیم و سپس مخمر آماده شده را اضافه میکنیم و دوباره مدتی هم می زنیم و بعد از آن آرد را کم کم از صافی رد می کنیم و به مواد اضافه میکنیم و هم می زنیم، توجه داشته باشید که آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا متوجه میزان کشسانی و غلظت خمیر شوید.

وقتی غلظت خمیر را مناسب دیدید آن را از ظرف خود بیرون بیاورید و روی تخته کار خود ورز دهید و آن را تا جایی ورز دهید که چسبندگی خود را از دست دهد و به دست و میز کار شما نچسبد.

سپس آن را گرد کنید و درون ظرف که کف آن چرب شده است قرار دهید و سپس مقداری روغن روی خمیر بریزید و روی ظرف را یک پارچه تمیز بکشید و در محیط گرم حدود 45 الی 60 دقیقه استراحت دهید.

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، بافت خمیر نرم و پوک می شود و مقداری چسبنده می شود و نیاز است که شما آن را از ظرف خارج کنید و روی میز کار که مقداری آرد روی آن است دوباره ورز دهید و توجه کنید که آرد زیاد استفاده نکنید تا بافت آن را سفت نکند.

سپس یک سینی را برمی داریم و مقداری کف آن را چرب می کنیم و سپس با استفاده از قالب مخصوص دونات که وسط آن سوراخ دارد خمیر دونات یک اندازه و یک شکل درست میکنیم البته این کار را هم می توان بدون قالب انجام داد فقط ممکن است اندازه و شکل زیبایی نداشته باشد.در آخر هم روی سینی یک پارچه می کشیم و دوباره حدود 30 دقیقه به خمیر استراحت می دهیم.

مقداری روغن درون تابه ای می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود و سپس خمیر دونات را درون تابه قرار می دهیم و وقتی یک طرف آن سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد و در آخر کنار می گذاریم تا روغن اضافی آن کشیده شود .

برای تزیین دونات می توانید از شکلات تخته ای ذوب شده و همچنین از ترافل های رنگی استفاده کنید.

نوش جان

پسندها (9)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
8 بهمن 99 19:47
عزیزم مخمر چی هست یک قاشق نوشتید؟؟
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
همون خمیر مایه هست.
 
🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
9 بهمن 99 18:09
ممنون 
🌈آشــپـز بــانــو🌈
پاسخ
خواهش میکنم😊